שלחתי זר מלא (ויקר יחסית) שנבל תוך שלושה ימים. רציתי לדעת האם מגיע לי איזשהוא פיצוי מהחנות, ובעיקר איך להימנע מהמצב להבא
מדובר לצערנו בתלונה די נפוצה. לפי החוק ה"יבש", האחריות של חנות הפרחים היא רק עד להגעת המוצר עד ללקוח, ולכן אינך זכאי לפיצוי על פי דין.
מצד שני, אם מדובר בספק בעל מוניטין, יש סיכוי טוב לקבל פיצוי (בצורה של הטבה להבא, החזר חלק מן הסכום או כולו, מוצרים נוספים חינם וכו') לצורך שמירת שמו הטוב, וכדאי מאוד לבדוק את הנושא.
הדרך לשמור על טריות הזר מתחילה בכלל אצל המוכר: חשוב כמובן להשתמש בחומרי גלם (פרחים) טריים, ולשמור אותם בתנאים המתאימים: קור ולחות הן שתי אמות היסוד עליהן מתבסס טיפול טוב בפרח.
מהצד שלכם, הצרכנים, חשוב להקפיד לקטום את גבעולי הפרח בצורה אלכסונית עם קבלת הזר, וכל שלושה-ארבעה ימים לאחר מכן. כמו כן מומלץ להשתמש בתוספי מזון למים בהם משרים את הפרח (בדרך כלל מגיעים עם הזר), ולהקפיד שהפרח עצמו לא יהיה חשוף לאור שמש ישיר. בהצלחה.